#VisitRomania - Cea mai frumoasa cazare din Delta Dunarii

Suntem în ultima zi din excursia noastră în Delta Dunării. Mi-am instalat laptopul pe terasă, am prelucrat câteva poze din ultimul meu shooting, iar acum stau cuminte și scriu pe blog. După cum vedeți din poze, mă aflu într-un loc absolut superb - suntem pentru prima oară în Delta Dunării și chiar mi-am dedicat ceva timp căutând cea mai frumoasă cazare posibilă. Am luat în calcul locația, designul, facilitățile, totot și am ajuns la concluzia că Limanul Resort e the place to be. Pe cât e de frumoasă Delta și împrejurimile ei, în tot timpul cât am stat aici aproape că nu am vrut să ies pe poartă și să explorez; pur și simplu mă atrage prea mult piscina, hamacele și terasa asta superbă de unde vă povestesc acum.

Până acum nu am ajuns să vizităm Delta Dunării și era ceva ce ne doream de mult timp. Mi se pare un pic ciudat faptul că sunt atâtea locuri din România pe care nu le-am văzut încă, și chiar sper să descoperim pe viitor cât mai multe atracții locale. Pentru noi, o parte foarte importantă din povestea asta reprezintă cazările. Decât să stăm la un hotel rece și plictisitor, preferăm întotdeauna să go the extra mile și să investim puțin într-o cazare autentică, întreținută de oameni pasionați și interesanți, cu povești de spus. De multe ori se întâmplă și să găsim o cazare superbă undeva unde nu ne-am propus neapărat să ajungem, după care căutăm ce ar mai fi de văzut prin zonă.

Drumul din Cluj până în Deltă l-am făcut în două bucăți: în prima zi am mers până la București, unde am avut și o ședință foto (more about that later), și a doua zi am făcut restul de drum, până la Tulcea. Din Tulcea am luat bacul până în localitatea Tudor Vladimirescu vreo 5 minute, după care am continuat drumul cu mașina până în localitatea Chilia Veche. Nu am să vă mint - drumul până la Chilia Veche nu e o autostradă asfaltată pe care să plutești cu mașina; dar nu e nici imposibil de parcurs. În principiu, dacă un drum de o oră pe pietriș și praf te oprește din a veni... mai bine stai acasă. #numazic (update: se poate ajunge și cu barca! Am uitat)

Odată ajunși în Chilia Veche, am găsit cu ușurință Limanul Resort, care - thank God, după ce am bătut atâta drum - arată chiar mai bine în realitate decât în poze. Toate spațiile sunt amenajate cu foarte mult bun gust, camerele sunt simple dar foarte foarte primitoare; fiecare cameră are propria terasă, pe care e minunat să stai să citești.

După ce ne-am luat camera în primire, întâmpinați de minunata doamnă Anca, am coborât la piscină, ne-am luat câte o înghețată din congelator (fistic, cu ciocolată și bucăți de macarons) și... nimic. Pur și simplu ne-am relaxat. Eu mi-am citit în continuare seria A Song of Ice and Fire (de care nu mă pot dezlipi), Bogdan și-a luat cu el o carte de aviație, all in all am petrecut o zi super relaxantă lângă piscină. Abia așteptam cină ca să vedem cu ce urmau să ne răsfețe cei de la cazare, și nu am fost dezamăgiți: pește foarte bine asezonat, cu mămăligă și o cremă de zahăr ars la desert. Yum! Nimic mai frumos decât mâncarea locală în excursii, fie că e vorba de pește în Delta Dunării, orez cu lămâiță în Bali sau spring rolls în China. Plus că în excursie nu se numără caloriile, deci #noregrets.

După un somn odihnitor, ne-am trezit destul de devreme, după cum ne-am obișnuit acasă. Fix la timp, pentru că micul dejun era deja pregătit, pâinea proaspătă, cafeaua fierbinte. Toate lucrurile extrem de gustoase. Și un word of wisdom din partea mea: știi că ai nimerit într-un loc bun atunci când ai prăjiturele la micul dejun.

Ok. Pot să povestesc foarte mult despre mâncare. Adevărul e că de când scriu și prelucrez poze pentru articolul acesta ne-am și întors din Deltă, și acum stau la studio și scriu, scriu, scriu, așteptând să se facă 6:30 și să merg acasă să pregătesc cina. Bear with me. Terminăm imediat cu mâncarea. Așadar, prima parte a zilei am petrecut-o iarăși pe mega chill vibes (mă exprim ca bunica unui copil de 13 ani care încearcă să fie cool), am intrat în piscină (unii dintre noi, cei rezistenți la apă rece. Ceilalți am intrat doar puțin cât de-o poză. Dar nu am să dau nume), am citit, am prelucrat ceva poze.

E ceva la locul ăsta frumos; chiar dacă ne-am dus laptopurile cu noi și am și lucrat un pic, e altfel. Am lucrat pe terasă, la umbră, mâncând înghețată; altfel prelucrezi pozele când ridici ochii din laptop și vezi o superbitate de piscină. Chiar și timpul petrecut lucrând a fost relaxant - aviz workaholicilor ca mine și Bogdan.

Bun. Destul timp petrecut fără să vorbesc despre mâncare, pentru că trebuie să vă arăt PRÂNZUL! Supă de pește pentru Bogdan, pește pane pentru mine, nom nom nom!

Gata. De data asta, promit. După-amiază am decis că nu se poate, totuși, să venim în Delta Dunării și să stăm numai s-o ardem în curtea cazării, așa că gazdele noastre ne-au pregătit o plimbare de 4 ore, cu o barcă cu motor. Am fost însoțiți de un domn născut și crescut în împrejurimi, foarte informat (genul care are un răspuns chiar și la întrebările noastre retorice de "vai, oare ce plantă o fi asta?") și foarte familiar cu zona. Cel mai drăguț lucru - ne apropiam de un loc unde știa el că s-au născut de câteva luni niște pelicani (mama tocmai mi-a scris să-mi spună că pelicanii nu se nasc, ci ies din ou - mulțumesc mama!), și nu ne-a zis "vedeți că ne apropiem de pelicani", ci ceva de genul "aici au cuib puii mei" - how cute is that? Pentru o plimbare de 4 ore prin deltă, un sfat foarte demn de luat în considerare ar fi să vă luați cu voi o jachetă or something, pentru că seara se face răcoare și nu e prea fain să mergi cu barca repede și să te bată vântul și să îngheți de frig. Eu spre sfârșit m-am blindat maxim cu vestă de salvare din dotare, bluza mea ȘI geaca lui Bogdan, pentru că hei, de ce să nu port eu toate chestiile astea și să stea el în tricou. De ce mă mai place omul ăsta, nu știu. Anyway - am văzut tot felul de păsări, natură frumoasă, a fost chiar o super experiență. Acuma, sincer, cum am stat doar 3 zile în deltă nu pot spune că am făcut cine știe ce trasee, mainly am mers acolo ca să ne relaxăm un pic, dar mă bucur tare că am făcut și tura asta cu barca; restul ce se putea vedea rămâne pe data viitoare (și la cât de tare ne-a plăcut cazarea, VA FI o dată viitoare).

Cam atât am de povestit despre Delta Dunării. Despre Limanul Resort puteți afla mai multe informații aici. Vă încurajez din tot dragul să check it out și să mergeți în Deltă toamna aceasta - ce frumoase trebuie să fie culorile!

Next up, am sa scriu câteva articole Behind the scenes (și dacă nu câteva, unul sigur va fi), un nou Favourites of the week și, mai spre sfârșitul lunii septembrie, mult-așteptatul tur al apartamentului. Pentru cine se intreabă de ce durează atât, mai avem de decorat câteva zone înainte să mă declar pe deplin mulțumită, aștept câteva livrări de mobilier și decorațiuni, dar va veni curând. Meanwhile, vă doresc o lună septembrie minunată.