#VisitRomania - weekend la Raven's Nest, Salciua

Ok. Dacă la postarea despre rinoplastie de acum o lună primesc și acum mesaje pozitive în care îmi spuneți cât v-a fost de utilă și cât vă bucurați că am scris-o (nu am cuvinte să descriu cât îmi încălzește inima fiecare mesaj - și eu mă așteptam la critică și hatereală gratuită), astăzi sper cam la același rezultat. Am să vă povestesc despre o excursie minunată de weekend într-un loc de vis; voi faceți cum vă spun eu și mergeți în vizită, după care aștept să îmi scrieți mesaje cu cât de mult v-a plăcut și cât vă bucurați că ați mers. Deal? Deal.

Raven's nest se află lângă comuna Sălciua, cam la o oră și jumătate-două de Cluj. Drumul până la Salciua e asfaltat, cel de la Salciua la Raven's nest nu, dar pe vreme bună e accesibil cam cu orice mașină. Ok, poate nu m-aș duce cu smartul meu care abia urcă dealul la noi acasă - but you get my point. Drumul e minunat de pitoresc, șerpuiește prin păduri, pe creste, printre căsuțe vechi abandonate. Noi opream tot la 5 metri ca să mai facem câte o poză la peisaje. #photographersbelike

Complexul e compus din mai multe case vechi din lemn recondiționate. Majoritatea sunt unități de cazare, dar există și o bucătărie, o cameră de zi / restaurant și o terasă. Camera în care stăm noi (da, "stăm", pentru că scriu acest articol de pe pridvorul căsuței, ascultând ploaia) e amenajată simplu și frumos - veioze, pat foarte comfortabil, o comodă cu sertare, fără televizor (ceea ce pentru mine chiar e un plus), și o baie foarte modernă și curată. Avem și pridvorul menționat mai devreme, de care ne bucurăm destul de tare acum, având în vedere că e furtună și nu vrem să stăm înăuntru.

În afară de complexul care se vede în poze, am descoperit multe locuri magice (pe care le-ați văzut, probabil, și pe instagram stories). O cărare te conduce prin pădure spre o zonă cu hamace, o saună și un jacuzzi care încă nu funcționează dar probabil se vor deschide curând (dacă funcționau, probabil eram în apă fierbinte acum, în loc să stau să scriu), și o terasă cu o priveliște uimitoare. Aici poți sta să privești apusul, stelele, împrejurimile, îți poți bea cafeaua dimineața și te poți adânci în liniștea munților, gândindu-te la absolut nimic. Cel puțin asta am făcut noi, timp de 5 minute, până m-am plictisit și am început să îl deranjez pe bietul Bogdan cu tot felul de prostii. But that's just me. Oamenii normali pot medita liniștiți.

De pe această glorioasă terasă am văzut, ieșind dintre copaci, o altă terasă; pe drum spre ea, m̶̶̶-̶̶̶a̶̶̶m̶̶̶ ̶̶̶p̶̶̶i̶̶̶e̶̶̶r̶̶̶d̶̶̶u̶̶̶t̶̶̶ am descoperit încă o zonă cu hamace, și - most amazing - un outdoor cinema (!!!) în pădure, cu perne comfortabile și un proiector. Cred că o seară romantică de vară în pădure, cu luminițe în copaci, stele deasupra noastră și un film bun (ok, și niște popcorn) e visul meu de când mă știu. Din păcate, ploaia despre care vă tot povestesc ne-a venit de hac și nu am reușit să ne bucurăm de minunăția asta de loc pe cât am fi vrut, dar mi-am promis că ne vom întoarce în cea mai însorită zi din luna iulie.

Mbuun. Înapoi la cazare. Micul dejun este inclus - și a fost minunat! Brânzeturile și mezelurile sunt incredibil de gustoase; am primit legume și fructe proaspete, tot felul de bunătăți de întins pe pâinea cea mai pufoasă, cereale, iaurt cu fructe (nu iaurt cu fructe, așa cum îl știm la supermarket. Nu. Era un strat de cereale, peste care venea un strat de iaurt de la țară - un fel de mascarpone extrem de gustos - peste care veneau câteva căpșuni perfecte și miere. Yummm). Prânzul și cina nu sunt incluse în prețul camerei, dar dacă tot veniți, sfatul meu este să optați să mâncați. Mâncarea este dumnezeiască, și asta vă spun eu, care în mod normal chiaaar nu mă omor după mâncarea tradițională românească. La cină am avut vită gătită în vin cu ceapă, pâinici cu pastă de jumări și ceva prăjiturele căzute din rai, la prânz ciorbă de varză (pe care mama nu mă va crede că am mâncat-o, but I did!), tocăniță de ciuperci cu mămăligă și brânzoici. Bun de tot.

Avantajul unui weekend aici este că nu ai cum să te plictisești. După ce ai epuizat activitățile din zona complexului (film în pădure, meditație pe terasă, cafea pe pridvor, citit în hamac), poți parcurge câteva trasee superbe. Noi nu am făcut acest lucru pentru că again - a plouat, dar am mai fost în zonă cu alte ocazii și vă pot povesti cât de cât. First of all, avem dealul cu căsuțe, un loc perfect pentru plimbări și un picnic. Un pic mai jos e cascada Vanatarele Ponorului și peștera Huda lui Papară. Cam la 2 ore de mers pe jos e Poarta Zmeilor (unde nu am ajuns încă), și tot cam la aceeași distanță dar în altă direcție e satul părăsit Cheia, care iarăși sună super interesant și unde sperăm să ajungem cât de curând. Toate detaliile despre locurile astea magice le puteți afla și de aici, de la cazare.

Astea sunt poze făcute de Bogdan în 2012 - mai recente nu găsesc, but you get the point, mergeți acolo & see for yourselves!

Sper că v-am inspirat pentru următorul weekend getaway. Aici găsiți detalii despre raven's nest, rezervări și prețuri. Have fun & send pics!